• Op zoek naar warmte


    Onvoorstelbaar, dat ik afgelopen vrijdag nog met Titia op het terras zat te lunchen in Amsterdam, tijdens de ELLE Inside Design. Want ik heb het al een paar dagen koud. Ik loop de hele tijd te bibberen. Deze week ging het dikke vest aan achter het bureau, het herfst-dekbed op het bed, wil ik kaarsen branden in huis en heb ik zin in ovenschotels. De zomer lijkt voorbij.

    Toen ik de vele foto's die we vorige week maakten doorkeek, waren de foto's met warme bruin- en kopertinten dan ook favoriet. In de koperkleurige accessoires voor de keuken, die ik in de ELLE Decoration Studio fotografeerde, komen design en traditie op een bijzondere manier samen.

    Lang heb ik staan twijfelen bij het prachtige keramiek van Kirstie van Noort. Ik werd hebberig van de espresso kopjes, en stond al met enkele exemplaren in mijn handen. Alle kopjes zijn verschillend, en ze zijn allemaal op hun eigen manier mooi. Maar ik kon gewoon niet kiezen.


    Mooi, amberkleurig glas en zachte truien van mohair, manden en kandelaren gemaakt van dik koperdraad, gebreide kussen met een grof aangebrachte, glanzende koperlaag: ze maken dat ik vrede sluit met het feit dat de herfst er aan komt. Dat ik zelfs bijna zin krijg in lange avonden op de bank, kaarsje aan, boek op schoot en een lekker dekentje over me heen getrokken. Bijna.


    Joke Scholtalbers

    Meer lezen over koper? Kijk hier eens op ons blog, of op ons pinboard op pinterest: koper

    0 reacties → Op zoek naar warmte

    Een reactie posten