• Hardlopen, fotograferen of beide…?

    Ik doe aan hardlopen. Niet omdat ik dat het állerleukste vind om te doen maar omdat er af en toe toch iets in beweging gezet moet worden. Inmiddels is er een vast ritueel ontstaan. Nadat ik me op vrijdagochtend nog drie keer heb omgedraaid, hijs ik me in mijn hardloopkleren, zet een up-beat afspeellijst op Spotify aan en loop met mijn 'oortjes' in richting de Vecht. De eerste minuten bepaalt het lopen mijn gedachten. Zwaar. Zucht. Maar wanneer éénmaal het motortje warm is krijg ik oog voor de omgeving.
    Omdat het vroeg is, staat de zon nog laag. Schittert in het water en maakt mooie slagschaduwen van grassen op het pad wat aan mijn voeten ligt. Ik zie vlinders dartelen en neerstrijken op fluitenkruid en bijen nectar zuigen uit boterbloemen. Voor ik het weet zit ik op mijn knieën in het gras om foto's te maken. Tegen de zon in ontstaan de mooiste silhouetten en met de zon mee lukt het om de kleinste details vast te leggen.



    Vrijdag heb ik 6 kilometer op de teller gezet, 459 calorieën verbrand én twintig foto's aan mijn album toegevoegd. Met het zout nog op mijn huid van inspanning heb ik de foto's een filtertje gegevenen met behulp van Instagram (@studiothuis). Er komt er vast nog wel eens één voorbij in het Co-okBook...



    0 reacties → Hardlopen, fotograferen of beide…?

    Een reactie posten