• Miniaturen

    Het is alweer een paar weken geleden dat we met de camera op pad naar Eindhoven gingen, naar de Dutch Design Week. Vandaag heb ik eindelijk de tijd gevonden om mijn camera ‘leeg te trekken’. De foto’s flitsen stuk voor stuk langs op mijn beeldscherm. Zo beleef ik de dag opnieuw. Héérlijk!

    Joke en ik reizen heel wat beurzen en steden af om nieuwe trends vast te leggen die we we vervolgens verwerken in ons Co-ok Book. De Dutch Design Week in Eindhoven is slechts twee uurtjes rijden maar ook hier boeken we de laatste jaren een hotel; zoveel moois is niet in één dag te bewonderen.
    Gaandeweg ons bezoek beginnen ons ‘dingen' op te vallen. Deze laatste keer waren dat kijkdoosjes en miniaturen. Gek… deze waren er vorig jaar ook maar nu bleven we overal bij staan om de minutieuze creaties uitgebreid te bekijken. Dit gegeven zal ongetwijfeld een vervolg krijgen in ons Co-ok Book… Joke fantaseert al over het maken van kijkdoosjes, thema’s visualiseren door het maken en fotograferen van mini-interieurtjes. Succes! Ik zeg daarna wel ‘Oooohh' en ‘Aaaahh’ ;-)

    Jetty van Wezel tekent, knip en plakt. Door middel van kijkdozen laat ze haar kijk op mode, eten, interieur en maatschappelijke trends zien.
    Ontwerpduo presenteerde in een grote vitrine/kijkdoos een overzicht van hun werk, met een ieniemienie ‘Tallow’ waarvan het bovenste gedeelte dunner is dan een haaknaald.
    Suus Groenleer legt met haar 'Secluded moments’ de nadruk op tabboes en pijnlijke onderwerpen. Kijkend door kleine gaatjes in een houten wand, bekroop mij een ongemakkelijk gevoel, alsof ik iets begluurde wat niet voor mijn ogen bestemd was...

    Titia


    0 reacties → Miniaturen

    Een reactie posten