• 10 dingen voor mijn (of jouw) verlanglijstje

    'Dat wil ik hebben!' Ik denk het meerdere keren op een dag als we aan het fotograferen zijn op beurzen of in steden. Het zou dan ook niet zo moeilijk moeten zijn om mijn verlanglijstje te vullen voor Sinterklaas of Kerst. Ik vergeet alleen vaak weer even hard wat ik daarnet nog graag hebben wilde, op het moment dat ik het volgende mooie item spot. En dat is misschien maar goed ook. Want mijn huis zou dichtgroeien en dan verdwijnt datgene wat niet te koop is maar waar ik ook zo van houd: rust en ruimte om me heen.

    Terwijl we bezig zijn aan ons nieuwe Co-okBook voor Winter 2016|17, en ik alle foto's bekijk die we tijdens de Dutch Design Week hebben gemaakt, overvalt het hebberige gevoel me toch weer. Sommige dingen zijn ook gewoon zo mooi! Dus bij deze een klein verlanglijstje, voor Sinterklaas of Kerstman. Misschien zie je er voor jezelf ook mooie dingen tussen, dus laat je vooral inspireren. En mocht Sint of Santa er iets voor mij tussen spotten; dan weet hij bij deze al, dat ik daar zeer blij mee zal zijn ;-)

    1) Kleine keramieken probeersels van Liekeland.
    2) Daarnaast de prachtige plankjes en vaasjes van Figr 1: echt een favoriet! Zo mooi om op deze manier een kleine pluk uit de tuin ten toon te kunnen stellen....

    3) Dit prachtige lampje, van metaal en draad, van Studio Salvatore Franzese.
    4) En de licht-klok, die ik fotografeerde bij Studio Elke van den Berg. Het is een nieuw project van haar en Studio HarmVDN.

    5) Het prachtige schaartje van Hay, al tijden favoriet.
    6) Voor het fietsen in de stad staat er een Tokyobike op de lijst. Poets-technisch gezien misschien liever een andere kleur...

    7) Prachtig vond ik ook de algolooms... een digitaal kunstwerk dat wordt gecreëerd door een computerprogramma 'los' te laten op twee foto's die jij aanlevert, en waar je iets mee hebt: de een wordt gebruikt voor het kleurenpalet, de andere voor de manier waarop de algoloom wordt opgebouwd. Het levert een mooi, bijna abstract kunstwerk op waar dus meerdere lagen inzitten. Uit te proberen op de site voordat je besteld. Fascinerend!
    8) Anything uit de mooie serie keramiek van Ineke van der Werff.

    9) Boxjes uit de Tube series die Piet Hein Eek en LEFF amsterdam samen op de markt brengen.
    10) En Sint, als het budget niet toereikend is, ben ik ook heel blij met een stekje van een heel klein hangplantje: een ouderwets Chinees Lantaarntje!

    Joke















    0 reacties → 10 dingen voor mijn (of jouw) verlanglijstje

    Een reactie posten