• Tekenen wordt maken met de 3D-pen

    Ik zat er al met smart op te wachten. Ongeveer een jaar geleden bestelde ik mijn eerste product op Kickstarter: de 3Doodlerpen. Een pen waarmee je niet alleen op het platte vlak, maar ook in de lucht kan tekenen. Het bijgevoegde filmpje maakte me zo enthousiast, dat ik meteen intekende.

    Na dus bijna een jaar wachten kon ik gisteren dan eindelijk mijn 3D-pen in gebruik nemen. Eerlijk gezegd zag het apparaat er heel gewoon uit, het leek een beetje op een lijmpistool. Maar wat was het leuk! Mijn eerste tekening was een echte droedel, ik moest even leren omgaan met de pen, en met de snelheid waarmee de inkt naar buiten komt en vervolgens stolt.
    Maar ik had de smaak snel te pakken. Een klein bloemetje op het papier, compleet met steeltje was zo gemaakt. Het is een wonderbaarlijk gevoel om vervolgens je "tekening" van het papier te trekken en alleen de lijnen in je hand te houden.
    Geweldig! Dat smaakt naar meer. In nog geen 15 minuten had ik al verschillende bloemen en blaadjes gemaakt, waarvan hier de foto's.


    Natuurlijk zijn er nog talloze dingen, die nu ineens te realiseren zijn. Het is een soort mini analoge driedimensionale printer. Kleine prototypes voor klanten, structuren voor in het Co-okBook, nieuwe cadeau- of kerstversieringen, de mogelijkheden zijn eindeloos.

    Wil je meer dingen zien, die anderen al gemaakt hebben met de 3Doodler? Kijk op ons pinboard op pinterest: 3D-pen


    Joke

    0 reacties → Tekenen wordt maken met de 3D-pen

    Een reactie posten