• Cadeautip: Notitieboekjes


    Sommige vrouwen hebben het met schoenen. Of met kookboeken. Ik heb het met notitieboekjes. Notitieboekjes en ik hebben een klik. Ik heb inmiddels een hele verzameling. In elke stad waar ik kom, wordt geen enkele winkel met papierwaren overgeslagen en loop ik negen van de tien keer naar buiten met één of meerdere nieuwe exemplaren.

    Ik stop soms om de week een nieuw exemplaar in mijn de tas, om te gaan gebruiken. Er liggen ongeveer vijftien stuks op mijn kantoor met slechts één of twee beschreven pagina's. En de allermooiste wil ik onbeschreven laten, die leg ik ter decoratie in de woonkamer in mijn kast. Gewoon voor de 'show'.

    Met mijn grafische achtergrond is dat niet gek, vind ik. Sommige boekjes hebben mijn aandacht omdat ze een mooi dessin hebben. Op dit moment zijn dat vooral covers met eenvoudige decors zoals bijvoorbeeld alleen een getal of geboortejaar, of hele eenvoudige geometrische dessins. Mijn nieuwste aanwinsten zijn een paar producten van 'Unstationery' van Ontwerpduo. Deze subtiel gedecoreerde pastelkleurige schrijfwaren werden op meerdere plaatsen verkocht in Eindhoven tijdens de Dutch Design Week. En hebben gretig hun intrek gevonden in mijn tas.
    Ik vind de textuur ook belangrijk. Wanneer ze prettig aanvoelen door het papier dat gebruikt is, een spotlak of een diepdruk hebben, ben ik al snel tot aanschaf bereid.

    Maar de opschrijfboekjes waar ik de laatste periode warm voor loop, zijn degene die bijzonder ingebonden zijn. Waar bijvoorbeeld garen, al dan niet gekleurd, zichtbaar zijn gebruikt om de papiertjes tot een boekje samen te binden. Hay heeft hiervan een paar hele mooie exemplaren in de collectie.

    Dus... mocht je ooit geen inspiratie hebben voor een verjaardagscadeautje voor mij, bij deze een cadeautip. ;-)

    Titia Huisman

    1 reacties → Cadeautip: Notitieboekjes

    1. Wat super tof om m'n eigen notitieboekje hier tussen te zien.
      Fijne blog om te lezen! groet studiowaanzin.nl

    Een reactie posten